Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Marcoeffekten

Det här var då den sista boken jag läste på min ``bokresa``. Som slutade för ca tre veckor sedan. Det tog ett tag att skriva om allt, speciellt eftersom jag nu tog litet påsklov från skrivande:P

Marcoeffekten är den sjätte i serien om Carl Mörk, den danske kriminalkommissarien. Författaren är Jussi-Adler Olsen. Som för övrigt är en av mina två favoritförfattare. Det är han och Kristina Ohlsson som är favoriterna där.

Hur var denna bok då? Inte lika bra som föregående böcker skulle jag säga. Men det är inte handlingen i sig, den är lika spännande som vanligt. Till och med ännu mer intensiv än föregående böcker. Men det är karaktärerna. Som läsare har man redan lärt känna deras bakgrunder litegrann. Och jag hade önskat mer om privatlivet, men det var skralt med den biten i den här boken. Så det var en liten miss enligt mig. Det finns till exempel många karaktärer fortfarande som man känner för lite. Men kanske kommer det mer med i dem i fortsatta böcker. För en till finns i alla fall. I skrivande stund. Den vill jag såklart ge mig på snart!

Hur det än är med just den här boken, så rekommenderas jag den här serien överlag!

 
Och! Och! Jag har blivit med ny telefon! Så snart kommer kanske liiite bättre bilder i alla fall^^
 
// Johanna
Litteratur