Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Johanna- vem är det?

Det vet jag knapp själv, men jag ska göra ett tappert försök att få till en beskrivning. Till min hjälp har jag just idag gamla flyttlådor med alster och dagböcker från barndomen. Jag ägnade nämligen gårdagen och att rensa och sortera. Hittade denna bild bland annat:

Rimlig fundering ändå frå en 12-åring.. 

Till att börja med är jag född och uppvuxen i småstaden Ulricehamn med mor, far och lillebror. Föräldrahemmet står kvar där det alltid gjort, med gamla lådor och fysiska minnen och allt. Precis som i många andra småstäder håller man här på med att gå i skola och syssla med diverse populära sporter, typ fotboll. Jag var inget undantag där. Men förutom fotboll och handboll höll jag även på med badminton, vilket blev och fortfarande är, en stor passion. Badmintonsporten gav mig vänner, självförtroende och ett viktigt sammanhang. Det är också enda sporten som gör att jag mer frivilligt rör på mig, till skillnad från typ längdskidor och orientering. När jag var yngre ville jag helst inte röra särskilt mycket på mig. Det var inte en del av mitt naturliga habitat. Jag gillade att läsa, som i massor, samt se på film och spela SIMS. Läsningen har därefter fortsatt att vara ett viktigt intresse för mig oavsett vad jag annars hållit på med, möjligen att intresset haft en dipp under studietiden, men som nu är över. I januari i år tog jag läkarexamen och om ett par dagar börjar jag jobba efter nästan 2 månaders ledighet. Jag har passat på att läsa så mycket som möjligt under den tiden. Jag har gjort försök att blogga om diverse saker innan också, även läsning. Dock är det först nu med den här iden och med kompanjonen Ellen som det känns helt rätt!

Litteratur