Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Street Art
När det kommer till kultur får vi ju inte glömma konsten!
 
För ett par veckor sedan spenderade jag ett par dagar i stockholm, vilket förutom kulturell fägring i form av bokinköp, också resulterade i konstbesök. Vi begav oss nämligen till Frihamnen för att titta på Street Art! Det var bara att sätta sig på närmaste buss, nämligen 1an, och hänga med till ändstationen. 
 
Jag har inte nyttjat mina SJ-poäng på bästa sätt, men mecenat-kortet får hänga med, så även här. Studentpriser i mitt hjärta. 
 
Det bjöds på fantastisk 3D-art; 
 
 
 Älskar 3D-effekter!
 
 
Lite spelhall..
 
 
Den här är helt klart sjukt;
 
 
Förstår verkligen inte hur man gör detta..
 
 
 En ``liten`` katt fick också vara med^^ Som den manga/asiatiska/japanska nörd jag är tycker jag ju sådana katter är så söta^^
 
Vistelsen var lite som en lekplats för vuxna ändå. Fast det var sjukt många barnfamiljer där också.. Det kanske är sådant man gör på söndagar i Stockholm. Tar med sina barn på konstutställningar. 
 
Förutom att leka runt lärde vi oss en del om street arts historia. Jag gillade särskilt gamla fotografier av tidiga bilder på lok. Många konstböcker har även inspirerats av just de loken. Det var även kul att följa trender som har funnits i street art; tags, grafitti, lok, mer konsnärliga bilder, 3D-konst. En av signaturerna blev extra känd; Banksy. 
 
Fortfarande idag är det mycket hysch-pysch vem denna Banksy egentligen är. Men man tror ``hen`` föddes på 70-talet. Signaturen och pseudonymen är känd för sin satir, konst med politisk riktning och subtila, fina figurer i verklig storlek. Banksy har även gett ut ett flertal böcker med sina verk. 
 
 
Talande bild av Banksy..
 
// Johanna
Litteratur