Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Tematrio; Hetta
Veckans tema-trio hos Lyrans Noblesser är hetta. Och faktum är att hettan till och med har kommit till Piteå.
 
 
20 grader vid löprunda. Och snö i bakgrunden. Viktig detalj där. Men till listan då! Obs! Väldigt fri tolkning..
 
1. En blomma i Afrikas Öken av Waris Dirie. För i öknen är det varmt. Och denna bok är väldigt bra! Självbiografi av modellen Waris som flydde från sitt hemland, undan tvångsgiftermål. Hennes berättelse och liv är helt galet. Som från en annan värld.
 
2. Resan till Jordens medelpunkt av Jules Vernes. En av de få klassiker jag läst. Kanske krävs det en i fantasy-stil för att jag ska fastna för den. För att vara klassiker är den bra! Och det blir bara varmare och varmare i den.. Tillslut outhärdligt.
 
3. Det är sällan jag läser romance-böcker, men en av de mindre dåliga jag läst, och något hetare än typ Fifty Shades of Grey, är första delen av Calendar Girl. Dock finns det 11 delar till, som jag inte läst, så bara det säger väl något om hur basic den är..
 
Klurigt, men roligt, ämne!
 
// Johanna
 
#1 - Marie%20Eggimann

Ja i jordens medelpunkt lär det vara het. Bra tips.

#2 - Hanneles bokparadis

Jules Verne är ju rolig och passande

#3 - A ROOM OF MY OWN

En blomma i Afrikas öken läste jag för länge sedan när den var ny, tror jag. Just denna Jules Verne har jag inte läst och inte Calender Girl heller

#4 - Boklysten

Waris Diries bok har jag läst för länge sedan. Tack för tips om de andra

#5 - Annette

En blomma i Afrikas öken borde jag ha läst för länge sedan, tack för påminnelsen! Klassiker läste jag många under ungdomsåren, sedan tog det mer eller mindre stopp. Numera läser jag några enstaka per år, högst. Jag har fastnat i nyutkomna böcker, men planen är att ändra litet på det. Så tack för tips om Jules Vernes :) Kul med en bild på bloggaren bakom inlägget! Det ser härligt ut hos dig!

Litteratur