Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Smakbit på söndag

Fast på norska ursprungligen. Jag tror inte jag varit med i denna utmaning tidigare. Utmaningen hittas bland annat på bloggen Bokföring enligt MonikaDär bjuder hon varje vecka på ett utdrag ur en bok.

Det jag bjuder på kommer från Gubbas Hage av Kerstin Ekman. Jag försöker ju ta mig igenom så många augustprisnominerade (osäker på om det är ett ord?) böcker som möjligt inför måndagen den 26e november. Dagen till ära tänkte jag därför bjuda på lite vackra bilder! Det finns nämligen en uppsjö av sådana i denna bok.

Någon mer som läst i denna bok? Än så länge är det väldigt många, vackra beskrivningar av en grön miljö i den. Helt enkelt Gubbas Hage.
 
 
Både flora såväl som fauna beskrivs i denna bok. Enligt mig mysläser man ett kapitel i taget? Eller vad säger ni som läst den?
 
// Johanna
Litteratur