Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Klingsor

Denna bok har stått i bokhyllan ett tag. Oklart exakt hur länge eftersom det är J som äger den ursprungligen.. Jag tyckte att det var dags att börja läsa den!

Och jag läste och jag läste. Snabbt som bara den. Eftersom jag snabbt ville bli klar med den. Jag tyckte helt enkelt inte att den var bra. Tilltalades inte alls. Av någon anledning har den fått jättebra kritik, men jag kanske helt enkelt inte är för kulturnördig för att förstå hela grejen.

Boken handlar om målaren Klingsor. Man får se bitar av hans liv. Hans konst. Hans liv. Hans älskarinna och kärlek. Men den är så jobbigt skriven, eller poetiskt och vackert om man ska tro recensioner. Men inte min typ av bok. Jag rekommenderar den inte.

Men fin är den!

// Johanna

Litteratur