Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Midsommar- och då blir det säkert regn

Någon mer än mig som såg på Saltön när det gick? Där sitter ju då gubbarna på ljugarbänken och pratar om midsommaren som komma skall. Och då kommer det säkert bli regn. Jag vet inte hur ni har det, men här VRÄKER regnet ner. Och det är ändå Norrland, det regnar sällan här. Men det har inte regnat så här mycket sedan jag flyttade norrut för nästan sex år sedan.

Så vad gör man när det regnar då? Läser såklart! Och ser på serier. Serier är det jag gjort mest idag. Samtidigt som jag fixat med diverse småsaker som behövde göras. Bra tidsfördriv liksom. Till exempel har jag sett klart alla säsonger av Lovesick. Det skulle kunna vara en bedrift, om det inte vore för det faktum att varje säsong innehåller typ sex-åtta avsnitt.

Så vad handlar Lovesick om? Det börjar med att huvudpersonen, Dylan, har ett problem. Han har fått klamydia. Det innebär att han måste kontakta alla han haft sex med såklart. I denna serien innebär det också att man får se bakgrundshistorien för alla, vilket är väldigt mysigt och många sätt väldigt realistiskt. I serien får man även följa Dylans vänner Evie, Angus och Luke. Ibland bor de ihop, ibland inte, men de har allihop konstant sina kärleksbekymmer som de brottas med.

Det jag gillar med serien är att den känns hyfsad vanlig? Eller vad man ska säga? Personerna är lite lagom fattiga, har ett medelfint kollektiv och karaktärerna är lagom spårade och verkliga. Man skulle helt klart kunna hitta liknande personer i verkligheten.

Jag rekommenderar den skarpt!

// Johanna

Litteratur