Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Oliver, tzatziki och hav..
Vad blir det?! Jo, Grekland förstås! Där har jag hamnat denna vecka, väldigt välbehövligt med tanke på förra veckans jobb. För att inte tala om att det var en hel månad sedan jag reste sist! Alldeles för lång tid. Okej, helt ärligt det är kanske inte så synd om mig egentligen.

Vad kan man göra i ett soligt Grekland då? Jo, till exempel så kan man läsa. Massor. I solen. Vid poolen. Vid havet. På balkongen. 

Hittills har jag läst ut två böcker, varav den ena är den här: 
(null)

Jag kände att det var dags nu. Sådär en arton år senare! Men bättre sent än aldrig! 
Vad tyckte jag om den då? Sammantaget helt okej. Spännande en helt klart. En riktig bladvändare. Jag saknar däremot lite djup och bakgrundshistoria till karaktärerna. Jag tycker ju verkligen sånt är viktigt. Stundtals är den även sjukt cheezy, men det är samtidigt lite kul. 
Imorgon blir det till att återgå till lite svenska författare!
//Johanna
Litteratur