Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Alla Hjärtans Dag

Återigen tisdag vilket innebär Veckans Topplista hos Johannas Deckarhörna. Idag är temat ``Alla Hjärtans dag``, passande eftersom det är nu på torsdag. Genom åren har jag varit extremt dålig på att uppmärksamma denna dag.. Jag skulle vilja skylla på att jag tycker alla dagar är viktiga och borde uppmärksammas och blablabla. Men faktum är att det mest handlar om att jag är lat och/eller glömmer av dagen.. Trots detta ska jag försöka åstadkomma en lista!

1.       På första plats känns det självklart att ha PS. I love you av Cecilia Ahern. Tårdrypande, gullig och oerhört romantisk.

2.       Förra året lyssnade jag på Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker. Så himla fin. Speciell kärlek som väcks mellan människor som kompletterar och hjälper varandra på ett perfekt sätt.

3.       Av Eleanor Oliphant mår alldeles utmärkt blir man lite kär i livet. Den är så underbar.

4.       Kärlek från mumintrollen av Tove Jansson. Så söt bok och den perfekta presenten till den du tycker om! Kanske faktiskt kör på det spåret själv..

5.       Förra året till Alla hjärtans dag fick min sambo en novellsamling av Novellix. Frågan är om det var jag eller han som egentligen ville ha den!? Haha. Vacker är den i alla fall! Presenttips!

Jag hoppas och tror att jag kommer inspireras av era listor också!

// Johanna

#1 - Monika

Aherns bok är den enda jag har läst här och den är på min lista också :)

#2 - Mösstanten

Novellerna var en fin present. Den skulle jag inte ha något emot att få. Mumintrollen får mig alltid på bra humör, men med vemod bakom.

#3 - Hanneles bokparadis

Sambon gillade säkert, tack för tips, några noveller har jag läst, Arvet:
http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2018/03/arvet-av-virginia-woolf.html

#4 - Evelina

Eleanor Oliphant vill jag läsa. Konsten att höra hjärtslag läste jag för något år sedan, den var så bra! Jag är lite cynisk och tycker att Alla hjärtans dag bara är en kommersiell grej, och kärlek kan man ju visa året runt!

#5 - Vargnatts bokhylla

Ps. I love you är faktiskt ett tillfälle då jag gillar filmen mer än boken :)

#6 - Villa Frejas bokblogg

Fina tips.

#7 - Mia Eggimann

Nummer 3 funderar jag på att läsa

#8 - Ugglanoboken

De där novellixerna vill väl alla ha som present :-)

#9 - Marias bokhylla

Oerhört dålig på att komma ihåg dagen, jag med. Jag brukar komma ihåg den tills den faktiskt är. Tack och lov gör sambon också det. Gillade också Eleanor Oliphant.

#10 - A ROOM OF MY OWN

har i alla fall läst några av novellerna. blir lite nyfiken på Eleanor Eliphant

#11 - Boklysten

1 och 2 har jag läst. Tack för tips om de andra!

#12 - Åsa

Läst nr 2, tackar för övriga tips! :)

#13 - Sara Pepparkaka

Fin novellsamling!

#14 - Josefin

Konsten att höra hjärtslag älskade jag när jag läste den, väldigt vacker! Eleanor Oliphant vill jag verkligen läsa. Och så fina noveller! Vill ha! :)

Litteratur