Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Veckans topplista: Vinterns bästa

Återigen tisdag och dags för Veckans Topplista hos Johannas Deckarhörna. Förra veckans tema var klurigt, böcker man vill läsa under våren, men även denna veckas tema är klurigt! Vinterns bästa böcker liksom. Jag har ju läst så många bra! Men om jag ska försöka då: 

  1. Never let me go av Kazuo Ishiguro. Berörde verkligen djupt! 
  2. De polyglotta älskarna av Lina Wolf. Inte heller purny, men å så bra! Riktigt njutningsbar lyssning. 
  3. Silvervägen av Stina Jackson. Ryste när jag läste den. Helt fantastisk!
  4. Blixtra, spraka, blända! Av Jenny Jägerfäld. Lite beroendekänsla av den. Så dekadent och promiskuös på något sätt.. 
  5. Sweet Lolita gav mig liknande känsla som Silvervägen. Av Kicki Sehlstedt. 
(null)

Vintern har verkligen bjudit på en uppsjö av bra böcker! 


// Johanna

#1 - Hanneles bokparadis

Ishiguros böcker tycker jag om, Jägerfäld är rolig göteborgsk, De polyglotta älskarna av Wolf tyckte jag inte om, elak ton,

#2 - Monika

Både Never let me go och Silvervägen står här, olästa, i hyllan :)

#3 - Lottens bokblogg

Never let me go och Silvervägen har jag läst. Bägge mycket bra!

#4 - Mösstanten

De polyglotta älskarna har jag länge tänkt läsa. Tack för påminnelsen!

#5 - Ugglanoboken

Lina Wolffs bok tyckte jag mycket om, och Silvervägen också!

#6 - Marie Eggimann

Sweet Lolita började jag på men tyckte den var seg men jag får ge den en chans till.

#7 - Villa Frejas bokblogg

Silvervägen ligger på vänt här hemma.

#8 - Fialia

Never let me go, vet jag inte om jag vågar läsa. Råkade se filmen, gissar att boken är än mer känslor ägande.

#9 - Vargnatts bokhylla

Never Let Me Go köpte jag på bokrean och hoppas på att hinna läsa snart!

#10 - Anonym

Ishiguro, Wolff och Jackson har jag läst och gillat

#11 - A ROOM OF MY OWN

jag glömde visst presentera mig...

#12 - Lena

Tack för tipsen. De tre första har jag stående bland mina olästa böcker. Få ta och plocka frem dem snart.

#13 - Sofie

Har läst Sweet Lolita, De polyglotta älskarna och Never Let Me Go. Gillade inte alls De polyglotta älskarna.GTack för tips om de andra.

#14 - Josefin

Intressanta böcker, tack för tips! :) Har aldrig läst nåt av Ishiguro men är väldigt nyfiken på hans böcker.

#15 - Åsa

Never let me go blir jag riktigt nyfiken på!

Litteratur