Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Queen B

I måndags startade jag en 24-timmars vistelse i Stockholm. Anledningen till blixtvisiten var The One And Only Queen B. Jag pratar såklart om Beyonce! Om någon missat vad som hände så hade hon och maken Jay Z en fantastisk show på Friends Arena. Det var fullkomligt magiskt. Knappt så det går att beskriva.

Fina Stockholm under promenad inför konserten.

Jag önskar att jag kunnat visa lite fantastiska bilder, men den gode Beyonce dansar så livligt att det var svårt att fånga. Däremot fångade jag detta budskap på den enorma bakgrundsskärmen efter att Run The World körts.

 Jay Z gjorde också sin del bra, men personligen gillar jag Beyonces musik mer, inklusive hennes sjukt grymma scenspråk. Jag fattar inte hur man kan dansa och sjunga på det där sättet. Samtidigt.

Och apropå Feminist. Jag gissar att ingen missat boken Godnattsagor för rebelltjejer? Denna bok har nyligen fått en uppföljare. I den har då ännu fler fantastiska kvinnor listats, och jag är inte förvånad att Beyonce har knipit en plats där!

Godnattsagor för rebelltjejer, både ettan och tvåan, är definitivt böcker som jag vill placera i bokhyllan hemma!

// Johanna

Litteratur