Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Sunday means brunch.
Söndag betyder Brunchdag för mig^^

Vad ingår i din favoritbrunch?

Förutom avokado så finns det en grej till jag kan leva på. Och det är ägg. Får jag bara ägg på morgonen så klarar jag resten av dagen. Kokt. Stekt. Skramblat. I omelettform. Rått (fast nej tvek på den). I kaffe (det är gott jag lovar!). I smoothie (också gott!). Ni fattar grejen. Jag älskar ägg.

För några veckor sedan slog jag de två kloka livsmedlen ihop. På vitt onyttigt bröd bara för att spä på det ännu mer. Det blev omomom.

 

Brunch. Is. lIfe. Om ägg och/eller avokado får vara med vill säga. Och kaffe. Där är receptet på en lyckad start på dagen!

Just denna morgon kommer frukosten imundigas på IKEA. Nu är ju det här inlägget tidsinställt så jag får helt enkelt återkomma med recension. Men billigt var det sist vi körde på den modellen! Perfekt att starta IKEA-dag med frukost där. Och SJUKT billigt. Det gillar snåltarmen om inte annat...

// Johanna

 

Litteratur