Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Vad är det?
.. eller  Cést quoi..
 
..eller Sekwa?
 
Idag kör jag på Sekwa. Men som sagt, vad är det? Jo, sekwa är ett förlag. Som fokuserar på franskspråkig litteratur. För ett par veckor sedan läste jag Ru till exempel. Den är från Sekwa. Förlaget fokuserar helt enkelt på franskspråkig kvalitetslitterstur. Läser man en bok från detta förlag vet man med stor säkerhet att det kommer vara bra. Förutom Ru har jag läst en till bok från det förlaget. Nämligen Igelkottens Elegans. Även den bra! 
 
I alla fall. För ett par veckor sedan påbörjade jag en bok som heter Camille. Utgiven på Sekwa såklart. Har dock haft lite uppehåll med den och hunnit med ett par andra emellan. Men snart ska jag ta upp den igen! Den är en riktig thriller. Så när jag väl tar tag i den igen lär jag väl inte kunna sluta.. 
 
Vad har jag annars för mig då? Förutom en massa jobb. Eller tjaa, massa och massa. 40timmarsvecka hehe. Men jag tycker det är mycket... Förutom det så packar jag upp flyttlådor. Jag skrev mig i Piteå vid årsskiftet. I slutet av januari började ATn. Sen var jag ledig och reste runt. I mars flyttade jag in lite mer permanent. Och nu packar jag alltså upp lådor. Varför ha bråttom liksom;)
 
// Johanna
Litteratur