Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Debutanter- Veckans topplista

Så var det återigen tisdag och dags för veckans topplista hos Johannas Deckarhörna. Denna vecka gäller det debutanter. I år har jag läst väldigt många böcker av debutanter, vilket gör den här listan supersvår att göra! Ett par av debutantböckerna kommer därför senare få en plats bland Årets bästa böcker. Så till listan då!

1.       Annabelle av Lina Bengtsdotter. En riktigt spännande kriminalroman som innehåller perfekt blandning mellan spänning, personliga intriger och klurig känsla kring hur allting hänger ihop. Jag laddar inför Francesca och har den nerladdad och redo på BookBeat.

2.       Jag for ner till bror av Karin Smirnoff. Det ska bli spännande att se vilka fler litterära mästerverk som kommer från henne! Nästa gång tänker jag se till att läsa istället för att lyssna.

3.       Binas Historia av Maja Lunde. Inte ny för 2018, men läst av mig under 2018. Jag läste även nyligen ut Blå. Jag hoppas verkligen att det kommer mer!

4.       1793 av Niklas Natt och Dag. I denna kriminalroman får man verkligen tänka utanför boxen. Här gäller ren och skär detektivanda utan att man kan förlita sig på en massa tekniska analyser och DNA-spår.

5.       Dömd att springa av Fredrik Svanfeldt. Jag har snart tjatat sönder denna bok. Så härlig att lyssna till samtidigt som man löptränar!

Det ska bli kul att jämföra och inspireras av era listor!

// Johanna

#1 - Mösstanten

Binas historia har jag precis läst. Bra bok. Jag for ner till bror och 1793 vill jag läsa.

#2 - Hanneles bokparadis

springa och lyssna har jag inte lyckats med, tack för tips.

#3 - Anonym

Binas historia och 1793 har jag också läst :)

#4 - Klimakteriehäxan

Annabelle gillade jag också, 1793 ska jag läsa!

#5 - Villa Frejas bokblogg

Fina tips. Har läst alla utom två.

#6 - violen

Hm, Binas historia. Där tvekar jag om jag ska läsa den eller inte.

#7 - Boklysten

Jag for ner till bror finns på min lista också. 1793 har jag läst och tyckte den var superbra!

#8 - Marie Eggimann

Binas historia väntar i bokhyllan

#9 - A ROOM OF MY OWN

Bengtsdotter och Natt och Dag har jag just köpt. kul att de är bra. Lundes båda böcker är verkligen bra. Svanfeldt kände jag inte till

#10 - Monika

Annabelle har jag oläst i hyllan. Den verkar alla ha gillat.

#11 - Lena

1793 och Annabelle har jag läst och gillat. Tack ör övriga tips.

#12 - Evelina

Binas historia är så bra! Det är verkligen en bok som vuxit i efterhand för mig.

#13 - Åsa

Binas historia lästes i somras, ännu inte läst Blå, men så är tanken.

Litteratur