Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Krukväxter för alla

Är det bara jag som tycker att det här med sticklingar verkar vara årets grej? Flera av mina vänner är helt galna i sticklingar, och själv hakade jag på trenden i somras. Modermurgrönan här hemma och klippts flera gånger och bebisarna är nu utspridda i hela huset. Palettblad har jag fått av flera vänner och elefantöra har också fått en plats. Dock slokar de stackars öronen något enormt just nu, jag tror tyvärr inte de överlever den mörka vintern här.

I alla fall, det gavs ut en härlig bok i år som heter Krukväxter för alla skriven av Agnes Stuber. Agnes är även grundare av gruppen Växtgäris på Facebook.

Här kan man läsa om ett 40-tal växter och hur man tar hand om dem.
 
Jag hoppas att åtminstone någon av murgrönebebisarna blir vuxna:)
 
Är det någon mer än mig som märkt av sticklingstrenden? Eller som rent av hakat på den?
 
// Johanna
Litteratur