Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Böcker jag ser fram emot att läsa under vintern

Tisdag innebär som vanligt Veckans topplista hos bloggen Johannas Deckarhörna.

Förra veckans lista var den svåraste hittills att göra. Med betoning på hittills. För nu kommer en ny utmaning. Ni ser ju själva titeln, och för den som älskar att läsa är det ju en mardröm att välja ut endast fem böcker. Listan på böcker jag vill läsa är ju SÅ lång! Men jag ska göra ett försök.

1.       Min Historia av Michelle Obama. Jag har stött på en intervju i DN som behandlar en del av de ämnen som kommer finnas med i boken. Jag blev så berörd av artikeln och läste den med stort intresse, och med den bakgrunden borde väl boken vara fantastisk?

2.       Bränn alla mina brev av Alex Schulman. Jag läste hans bok Glöm Mig med stor förtjusning och jag har hunnit läsa någon recension om den här nyheten. Den verkar bra!

3.       Francesca av Lina Bengtsdotter. Jag är ganska svårflörtad när det gäller kriminalromaner. Det är få författare som jag verkligen gillar. När jag läste Annabelle blev jag helt såld och är därför väldigt nyfiken på vad mer Charlie Lager har att hitta på..

4.       Fri att springa av Fredrik Svanfeldt. Jag blev helt såld över första boken i denna serie. Jag börjar se ett mönster nu hur jag väljer böcker som jag vill läsa..

5.       Nora eller Brinn Oslo brinn av Johanna Frid. Den här titeln dyker upp lite överallt. Populär på bokus, listad på DNS topplista.. Det gör mig nyfiken!

I temat uppföljare, eller snarare böcker av författare jag gillar; Blå av Maja Lunde. Nu blev det fler än 5 böcker, men jag var bara tvungen att lägga till denna titel också.. Nu återstår bara att se om jag kommer hinna med dessa böcker under vintern!

// Johanna

#1 - Monika

Lina Bengtsdotter borde jag nog läsa snart, har hört väldigt mycket bra om Annabelle. Som redan står i hyllan.

#2 - Mösstanten

Bränn alla mina brev och Brinn Oslo brinn lägger jag till i min attläsalista.

#3 - violen

Schulmans bok är riktigt bra. Köp den och läs den och ge bort den som julklapp. (återvinn)

#4 - Boklysten

Är nyfiken på flera av böckerna på din lista

#5 - Vargnatts bokhylla

Bränn alla mina brev är helt otroligt bra

#6 - Åsa

Michelle Obamas bok skulle jag vilja läsa. Tyckte ju sådär alldeles särskilt bra om Barack Obamas biografi. Blå ligger nog också rätt bra till, Binas historia lästes i somras, riktigt bra. :)

#7 - Villa Frejas bokblogg

Min historia är säkert jätteintressant.

#8 - Ugglanoboken

Jag kan tänka mig att en bok av Michelle Obama är intressant. Tack för tips!

#9 - Evelina

Francesca gillade jag! Boken om Michelle Obama kan säkert vara intressant.

#10 - Anonym

De tre första på din lista vill jag också gärna läsa. Jag vill läsa Maja Lundes böcker också, men skall börja med Binas historia.

#11 - Annette

Oj, jag missade att skriva vem jag var...

#12 - Lottens bokblogg

Francesca skulle jag också vilja läsa!

#13 - Lena

Intressant lista.

#14 - Lotta Lundh

Läs gärna min debut Kvinnornas hus också! En deckare som handlar om mäns våld mot kvinnor.

#15 - Hanneles bokparadis

inte läst dessa, Svanfeldt är jag nyfiken på. Farska mullbär är mums, vi har svarta hemma, har plockat även i England, vita i Frankrike om jag inte minns fel.

#16 - Bokdamen

Jag är lite extra nyfiken på Michelle Obamas bok av de du nämner ;)

Litteratur