Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Ni vann aldrig
Jag har egentligen aldrig kollat ordentligt på youtube. Jag kan namnge typ två stycken, varav MissLissibell är den ena och Pewdipie (?) är den andra. Jag har ibland försökt förstå mig på det men aldrig riktigt lyckas. Jag gillar ju däremot böcker (skräll) och läser ju det mesta som kommer i min väg. Ibland kommer någon bok från influencer eller youtuber in i det synfältet. 
 
För ett tag sedan lyssnade jag alltså på Ni vann aldrig av Lisa Jonsson, namnet bakom misslissibell. Jag hade som sagt endast hört hennes namn och tänkt att hon bara håller på med smink ungefär. Det visade sig ligga väldigt mycket mer bakom det. I den här boken berättar hon om mobbningen som hon fått utstå, både före och efter hon blev känd genom youtube. Det var en väldigt känslosam lyssning och jag tycker hon är väldigt modig som vågar skriva om ämnet, i en tid då hon egentligen befinner sig mitt i det. Det är ju annars vanligt av kända personer att skriva om något när man lämnat det bakom sig. 
 
 
En bra bok om ett känsligt ämne. Har man själv befunnit sig i denna situation är det mycket förstående läsning och väldigt många igenkänningsfaktorer. För mig var det en väldigt viktig och känslosam läsning. Rekommenderas!
 
// Johanna
Litteratur