Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Påskekrim
Återigen tisdag och dags för veckans topplista hos Johannas Deckarhörna. Snart är det ju påsk och det innebär att den norska traditionen påskekrim får ta plats. Varför man läser just påskekrim i påsk kan man i och för sig fråga sig.. Men i alla fall, här är min lista: 
 
1. Jag läser just nu En bur av guld av Camilla Läckberg. Ingen har nog missat den boken i år. Kanske en av årets mest hypade böcker. Än så länge är den bra, men väldigt creapy.. 
 
2. Jag gillar verkligen Camilla Grebes böcker och har därför spanat in mig på Dvalan som jag ännu inte läst. 
 
3. En annan bok jag gillade förra året var Annabelle, jag skulle därför vilja läsa den fristående uppföljaren Fransesca. 
 
4. En bok jag skulle vilja tipsa om är Sweet Lolita av Kicki Sehlstedt. Den har inte fått så mycket uppmärksamhet men förtjänar en liten puff. Bra bok om ett viktigt ämne. 
 
5. Ytterligare ett tips är Silvervägen av Stina Jacksson. Har fått mycket uppmärksamhet och vunnit flera priser, vilket den helt klart förtjänar!
 
 
Bonustips: Jussi Adler-Olsen skriver väldigt bra tycker jag!
 
// Johanna
 
#1 - Hanneles bokparadis

fem böcker jag inte läst, tack för tips, glad påsk!

#2 - Sara Pepparkaka

Jag gillar också Camilla Grebe, och Francesca var en bra uppföljare till Annabelle.

#3 - Mösstanten

Silvervägen har jag funderat på. Av Camilla Grebe har jag läst en: Husdjuret och den var inte alls dum.

#4 - Monika

Annabelle och Silvervägen ska jag läsa så småningom, de står redan i hyllan. Läckbergs bok kommer jag med största säkerhet att läsa också :)

#5 - Vargnatts bokhylla

Annabelle och Silvervägen har jag läst och gillat :)

#6 - Anonym

Jag har inte läst nån av Grebe men jag har hört mycket gott om dem. Silvervägen är jag nyfiken på.:)

#7 - Josefin

Det är jag som visst råkade bli anonym där. ;)

#8 - Villa Frejas bokblogg

Silvervägen har jag tänkt läsa.

#9 - A ROOM OF MY OWN

jag har minsann läst Dvalan och tyckte att den inte alls var så dum. Silvervägen har jag också läst. och så blir jag nyfiken på Sehlstedt

#10 - Cinnamon

Sweet Lolita och Silvervägen är med på min lista också. Annabelle är så bra!

#11 - Lotta Lundh


Jag måste få tipsa om min deckare Familjen till påskläsningen! En småstadsdeckare om unga kvinnor som försvinner från Sunne i Värmland. hoppas ni vill läsa!

#12 - Lena

Camilla Läckbergs bok kom hem i brevlådan igår så den skall snart läsas. Annabelle var väldigt läsvärd.

#13 - Ugglanoboken

Jag gillar också Silvervägen!

#14 - Åsa

Inte läst någon av dessa, så jag tackar för tipsen! Böckerna av Jussi Adler-Olsen verkar många gilla, borde nog testa.

#15 - Boklysten

Annabelle och Silvervägen finns olästa i min bokhylla.

Litteratur