Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Bokbloggsjerka 1-4 februari
I år har Bokbloggsjerkan hos Annika börjat på nytt, vilket känns jättekul! Detta innebär en chans att hoppa runt (jerka) mellan olika bloggar och på så sätt hitta nya favoriter. Varje helg har en fråga eller ett tema. Just denna vecka är det faktiskt två frågor!
 
Till den första då; Vilken bok skulle göra sig bra på TV?
Alltså vilken bra fråga! Det här är något som jag OFTA tänker på när jag läser böcker.. Med vissa böcker får man ju verkligen en bild direkt! Jag kan till och med fantisera om vem som skulle spela rollerna.. 
Jag hade gärna velat se Sju dagar med familjen bli film. Gärna med hjälp av skaparna till Love Actually. Skulle lätt kunna bli årets julfilm. Jag ser så framför mig att Keira Knightley är med i den.. 
 
Serien om Björnstad av Fredrik Backman vill jag också se på TV, gärna som serie. Och visst är det så att det kommer bli sanning? Det är i alla fall vad jag hört. Jag har dessutom sett att det söks hockeyspelande tjejer och killar på facebook för statistroller.. 
 
Boken Projekt Rosie gjordes först som filmmanus. Men blev istället en bok. Det känns inte så vanligt? Jag hade velat se den som film i alla fall. Gärna med ``Sheldon`` i huvudrollen. Jim Parsons skulle inte behöva ändra karaktären särskilt mycket för att passa in faktiskt;)
 
 
Till den andra frågan: Bok som gjorde mig lycklig?
Jag har precis lånat hem Alice i Underlandet som del i kurslitteratur. Ser så mycket fram emot att börja läsa den!
 
Det ska bli kul att läsa alla andra inlägg i jerkan:)
 
// Johanna
 
Litteratur