Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Bokrea på ingång!

Återigen tisdag och dags för Veckans topplista hos Johannas Deckarhörna. Denna tisdag är ju särskilt speciell ändå, för IDAG STARTAR BOKREAN! Bokälskarnas nationaldag typ. Tyvärr jobbar jag hela dagen så jag kommer inte kunna besöka den just idag, men en önskelista kan man alltid göra^^ Eftersom jag är åpen har jag proppat in flera böcker under vissa punkter..  


  1. Jag vill ju läsa fler klassiker och därför hittas här boxen "Moderna svenska klassiker". Här finns böcker av Alfven, Thorvall, Tunström, Johnson och Ekman.
  2. Ännu fler klassiker hittas i " Moderna utländska klassiker". Här hittas bland annat Moment 22 av Joseph Heller.
  3. Jag och sambon samlar på muminmuggar, men jag har läst för lite av Tove Jansson, därför är Noveller och Romaneralldeles nödvändiga!
  4. Om jag ska sikta in mig på nyare böcker så vill jag verkligen ha Godnattsagor för Rebelltjejer hemma i bokhyllan!
  5. Under vintern har jag läst både Tjänarinnans berättelse och Alias Grace av Margaret Atwood.Det har gett mersmak och därför är jag intresserad av Hjärtat stannar sist. 

(null)


Plus i kanten för att omslagen på de här utgåvorna är så snygga?!


Det blir intressant att se vad jag tillslut köper.. Antagligen alldeles för mycket..


// Johanna


#1 - Marie Eggimann

Jag får kolla på min bok bucket list där finns några jag ska läsa.

#2 - Hanneles bokparadis

bra klassiker är kul att fynda, böcker som tål en omläsning.

#3 - Ugglanoboken

Tove Jansson tipsar jag också om - ett måste i alla bokhyllor :-)

#4 - Mösstanten

Tove Jansson är redan på väg men till oss och klassiker har jag också på min lista.

#5 - Sara Pepparkaka

Klassiker köpte jag ofta på bokrean förr, nu handlar jag sällan på bokrean alls. Eller någon bok blir det kanske.

#6 - Villa Frejas bokblogg

Ja, risken finns att man köper på sig lite "för" mycket.

#7 - Vargnatts bokhylla

Hoppas du får tag i de du vill ha! :)

#8 - Åsa

Margaret Atwood vill jag läsa mer av.

#9 - A ROOM OF MY OWN

kul med klassiker. Heller har ju inte gått att skaffa på länge. förra året köpte jag Tove Janssons Noveller och i år köper jag nog Romaner

#10 - Lena

Har faktiskt köpt Moderna svenska klassiker och en bok av Atwood.

Litteratur