Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Sköldpaddor hela vägen ner

Jag blir ju sällan besviken på John Green. Jag har gillat både Förr eller senare exploderar jag och Kathrine-teorin. Den senare och även denna titel klassas egentligen som bok för ``Unga Vuxna``, men jag kanske kan räknas in där med mina 27 år eller? 😉

I denna roman står tonårstiden och relationsdraman i fokus. Huvudpersonen Aza Holmes har lyckats komma över information om en persons försvinnande, Russel Picket. Eftersom han är en multimiljardär eftersök av polisen så kan hon få 100.000 dollar i belöning mot information. Hennes bästa kompis, Daisy, tycker självklart hon ska gå med på detta. Dock kompliceras situationen av den nära relationen som Aza har med miljardärens son Davis, en pojke som har svårt för att lita på andra. Ska hon säga vad hon vet och därmed bryta förtroendet till Davis?

Jag gillar ju verkligen språket som Green använder, det är lättförstått utan att bli simpelt. Handlingen är även lagom spännande och med en fin balans och fokus på relationerna och personerna.

Läsvärd bok-kanske särskilt för den unga vuxna?

// Johanna

Litteratur