Eating and reading are two pleasures that combine admirably- CS Lewis

Veckans topplista

Återigen tisdag vilket innebär Veckans Topplista hos Johannas Deckarhörna.

Denna vecka handlar det om böcker man vill läsa i vår. Alltså ojojoj vilken svår frågeställning! Jag vill läsa en miljon kommande böcker men också de från 2018 som jag ej hann med. Det där med att helt hänga med och läsa allt man vill känns som en omöjlig företeelse. Trots alla svårigheter ska jag ändå göra ett försök med en lista.


  1. Nora eller Brinn Oslo brinn av Johanna Frid känns väldigt omskriven och aktuell. Den har jag precis lånat och kommer därför snart sätta igång med den:)
  2. Mai betyder vatten av Kayo Mpoyi har jag också sett på flera ställen. Jag tilltalas även av omslaget!
  3. En annan bok med vackert omslag är Vår älskade av Kamilla Shamsie som jag är väldigt nyfiken på.
  4. Min sambo läser just nu Testamente av Nina Wähä. Det verkar vara ett riktigt intressant familjedrama. Kopplingen till Norrland, närmare bestämt Tornedalen känns också lockande.
  5. Jag blev trollbunden av både Älskaren från huvudkontoret och Husdjuret av Camilla Grebe.Tredje delen i serien, Dvalan, finns nerladdad och klar att lyssnas på.

(null)


Jag hoppas hinna läsa flera av era listor. Det känns upplagt för mycket inspiration och många nya böcker att lägga till läslistan.


// Johanna


#1 - Marie Eggimann

Dvala vill jag läsa, för de andra i serien har varit super.

#2 - Ugglanoboken

Många intressanta böcker på din lista! Johanna Frids bok skulle jag vilja läsa.

#3 - Hanneles bokparadis

tack för tips, Johanna Frid lyssnade jag på Babel.

#4 - Mösstanten

Spännande lista. Brinn Oslo brinn borde jag kanske läsa.

#5 - Vargnatts bokhylla

Vår älskade låter bra!

#6 - Villa Frejas bokblogg

Tack för tipsen. Grebe har jag läst en bok av. Inte riktigt min genre dock.

#7 - A ROOM OF MY OWN

Mpoi hade jag också med, men jag hade missat Shamsie som jag absolut vill läsa

#8 - Monika

Camilla Grebes serie är jag väldigt nyfiken på, men vi får väl se hur det blir med det.

#9 - Lottens bokblogg

Jag borde verkligen läsa Camilla Grebes serie. Har tänkt det länge nu...

#10 - Boklysten

Vår älskade kommer jag också att läsa. Tack för tips om de andra.

#11 - Åsa

Många okända författarnamn för mig. Boken av Nina Wähä låter spännande. Tack för tipsen!

#12 - Lena

Intressant lista. Tack för tipsen.

#13 - Sara Pepparkaka

Just det, Camilla Grebes nya finns också. Bra tips!

Litteratur